And here we go again..

Jag har sagt det förr och nu blir det samma visa igen; idag så börjar vi på ett "nytt liv" här hemma. Ett hälsosammare liv för att vara lite mera detaljerad. Det är inte så ovanligt att man i de flesta hem påbörjar någon slags förändring när det gäller hälsa och kost efter jul, och vi tillhör den mängden. Idag gjorde syrran och jag ärtsoppa och fruktsallad till middag, det kanske inte låter så gott men det är pågrund av att vi tog vad vi hade helt enkelt. Ingen av oss har egentligen velat gå ut genom dörren idag när det har varit sånt oväder. Men för att inte köra det nya livet i botten direkt så ska vi nog minsann ut på en promenad senare ikväll oavsett väder.
Jag ser mycket positivare på det hela nu när jag till och med fick en blender i julklapp, så nu kan jag börja tillreda mina egna soppor och göra smoothies och fruktdrycker som alla talar om. Och när man påbörjar "ett nytt liv" så är det alltid viktigt att ha något slags mål, och mitt mål är sommaren 2010 och södernresan hösten 2010.

Wish me luck. ;)

Nu ska ja spendera lite tid med min gitarr och öva på de låtar och sånger som vi kommer ha audition på snart. Det finns fortfarande någon enstaka som jag inte riktigt kommer överens med men det ska nog gå efter tillräckligt med övning. Efter gitarrspelningen väntar några finskauppgifter som jag försökt tränga undan hela lovet men nu tänker jag äntligen ta tag i det, främst så att ja kan åka ut imorgon med gott samvete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0