Säsongsavslutning i Fagerö

Igår var det säsongsavslutning i Fagerö, och vi var ett litet gäng som bestämde oss för att åka dit. Vi tillbringade första delen av kvällen hos B. och hade det aningen svårt att hitta någon chaufför. Men till slut kom T. till vår räddning. Det blev inte så långvarigt i Fagerö, vi kom väl dit till halv 12 och åkte hem kring halv 2. Men enligt mig var det riktigt passlit, skulle nog inte ha orkar vara där så mycket längre.

Och angående detta rabalder om svininfluenssan nu på Nylands brigad, så börjar även jag nu bli orolig. Det sägs att de som blivit först smittade kommer från Närpes och Jakobstad, vilket råkar vara de två ställena som jag bor på just nu. Träffade nog på en och annan militärpojke igår, men jag försökte hålla mig på avstånd, för man kan nog inte vara säker på om de är smittade eller inte. Men vi kommer väl nog alla att få det sist och slutligen, men hur pass svår grad det blir återstår ju att se. Jag hoppas nu iaf att pappa slipper få det, då vågar jag inte ens tänka på konsekvenserna.

Nu ska ja hjälpa mamma med maten, packa till avfärden till Jeppis och sen åka upp till pappa en sväng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0