Lördagskväll, what to do?

Idag har vi varit på "dubbelexamensfest" till min kusin och hans fru. Där fick vi äta goda sallader och dricka vin och umgås med släkten. Efteråt blev det lite shopping på Citymarket, men det blev inga dyra inköp för min del. Än så länge är kvällen helt oplanerad, men som det ser ut så blir det relativt lugnt. Skall äta pizza nu med mamma, D. och P. och så kanske jag följer med till pappa senare. Allra smartast skulle det vara om jag stannade hemma ikväll och försökte läsa ut litteraturseminariumboken, men vem orkar med det på en lördagskväll? Inte jag iaf!

Jag har annars kommit fram till en sak nu som jag funderat över länge. En bidragande faktor till att jag känner av stress nu som då är för att jag oftast inte prioriterar mig själv framför allt annat. Det är ju klart att man till en viss del skall tänka på andra också. Men jag tycker faktiskt att jag inte haft tid att tänka BARA på mig själv nu på flera år. Men jag kan helt enkelt inte säga nej om någon frågar mig om vi skall hitta på något, hur trött jag än skulle vara. Och det slutar ju nog inte bra om man inte kan varva ner och tänka på sitt eget välmående, utan bara på andras. Så för mitt eget bästa kanske jag stannar hemma nu då iaf.. :)

Skriver mera senare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0