Nya kläder, ja tack!

Nu medan jag sitter och kämpar på med min tentläsning så kan jag inte sluta fantisera om att få köpa nya kläder, tänk va roligt med något nytt i garderoben. Men tyvärr finns det nog inga inkomstkällor till det just nu. Ibland kan jag bli riktigt irriterad på såna som får precis allt serverat på silvetfat och som säkert blev matade med silversked när de va bebisar. Själv kämpar man på med att betala hyra, komma från och till studieorten, ha råd med mat, festa nu som då och samtidigt spara tills nästa sommars hyrbetalning och eventuellt någon utomlandsresa. Jag har minsann inte jobbat mindre än någon annan i sommar men mina pengar verkar aldrig räcka till, men egentligen så tycker jag att det hör till också att vara lite fattig när man studerar. Jag är nu iaf stolt över att jag får min hyra betald och att jag i stort sätt klara mig själv. Men ibland får jag ju helt klart lite hjälp av mamma också, men när man är 20 år kan man nog inte springa regelbundet i hennes plånbok nå mer.

Men de brukar ju säga, de som väntar på något gott väntar aldrig för länge..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0