Julen närmar sig.

Det känns som om julen snart är här, veckorna går så fort och det blir ju inte bättre av att de har ut julpyntet plockat i affärer redan. Jag tycker iaf att de kan låta Halloween komma och gå före de börjar ställa fram allt krimskrams som hör till julen. Galet nog så har jag börjat se ut julklappar åt mina nära och kära redan, och ja vet iaf vad mamma och T. skall få. Det är egentligen ganska smart att va ut i tid me julklappshandlandet så slipper man all julstress några dagar innan julafton. Men nog vet vi ju alla att man drar ut det i det sista så man står där bland Halpa-Halli hyllorna den 22 december och ska ha en sista-minuten-julklapp, som sist och slutligen resulterar i en konfektask.
Jag ser annars framimot julen i år, jag har lärt mig nu igen att tycka om den och njuta av den. Och det är inte längre julklapparna som gör julen så speciell, utan maten och sällskapet. Fast ja inte har så stor släkt att fira julen med så kan jag inte tänka mig att fira den med någon annan.

Nåja, nog pratar om julen. Måste ta tag i Halloween nu först och allt vad det för med sig. På onsdag ordnar vi Halloweensitz i skolan och på lördag blir det att fira Halloween på Ollis, vilket jag verkligen ser framimot.

Nu ska ja se ett avsnitt av Unites states of Tara och så småningom sova så man orkar med morgondagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0