I det lugnaste vattnet simmar de vildaste fiskarna.

När det äntligen slutade regna så bestämde jag mig för att gå ut och ta några kort och ta en liten promenad. Men till min förvåning märkte ja att det stod en stor bil på mormors gård och baasade till låten i've got a feeling av black eyed peas. Min promenad blev inte så långvarig, utan jag sprang efter D. och P. eftersom min första tanke var att det var något fuffens på gång i granngården. Vi gick dit och "låtsades" hämta posten och insåg att det bara var någon arbetskar som skulle fixa något hos mormors. Nåjaa nog kan det hända saker här på "Nässkatan" där jag bor också. För några år sedan på en lördagskväll så hade några "tattare" vistats här i byn och gjort inbrott i byns frisörsalong. Som tur var hann en man se bilen farandes iväg och kastade en hammare i "tjuvarnas" fönterruta. Morgon därpå så hittade vi tattarnas bil 100 m från vårt hus. En vinröd urgammal Saab med en söndrig fönterruta. Och det som väckte mest uppmärksamhet var att det låg brända tidningsbitar ur en finsk tidning bakom bilen. Betydde det att de hade planer att bränna upp bilen rätt utanför min gammelmormors hus? Ett tag blev denna nyhet om dess tattare så överdriven att min grannkompis pappa påstod "Kom nu, det är någon som har åkt förbi Lise-Lottes och skjutit". Och bara för 1 år sedan var det ännu ett illdåd hos samma personer som blev bestulna i föregående händelse. Men denna gång handlade det om ett gäng aktivister (tros det) som kom för att rädda en massa hönor, men på grund av ett misstag dog en del istället.
Det händer nog saker i en liten byn som den jag bor i också, fast man inte kanske kan tro det.




Här är iaf en bild som jag hann ta före jag såg den "baasande
bilen".


Kommentarer
Postat av: G

Hahaha, jaa de kan hända en hel del!

2009-10-17 @ 13:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0