Everything changes

Kom att tänka på idag hur mitt höstlov såg ut för ungefär 5-6 år sedan. Då var man ung och grön och höstlovet bestod till största delen av att vara hemma så lite som möjligt. Men hittills detta höstlov har jag bara suttit hemma och kämpat på med mina oändliga skoluppgifter och helgen verkar inte heller bli så riktigt rolig. Men det är väl bara att inse att när man passerat 20 så spenderar man mest sin lediga tid hemma. Det börjar väl nog bli dags att stadga sig, skaffa hus och barn, nej nej skämt å sido, det blir nog inte inom de 5 närmaste åren iaf.
Det är nästan så man längtar tillbaks till skolan nu när man är ledig. Då har man ju iaf något att göra, och folk att umgås med hela tiden. Det är också en sak som har ändrats hos mig, att jag faktiskt tycker om att gå i skolan. Om jag ser tillbaka ungefär 4 år så var skolan det värsta jag visste och ödslade nog ingen extra energi på den. Betygen var ganska nära botten och det ändå som intresserade mig var vad man skulle göra efter skolan. Men nu när jag insett att jag verkligen kan om jag vill så tycker jag att det faktiskt är roligt att gå i skolan. Jag strävar ju ändå efter att få en utbildning och va bra på det jag gör, så varför skulle jag kasta bort den möjligheten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0