Midnattsbloggning.

Kom just på att jag inte uppdaterat bloggen något idag, såå bättre sent än aldrig. Idag var det som sakt första dagen på småbarnspraktiken och det gick nog helt bra. Lite ovant nu i början men innan veckan är slut är jag nog säkert in i rutinerna. Har nog redan börjat planera lite inför en musik/rörelse-stund som ja ska ha med barnen, men den får nog vänta tills nästa vecka. Mina uppgifter under praktiken går ju som sakt mest ut på att observera och reflektera.
Googlade lite förr ikväll efter tips på olika "pyssel" och hittade nog en och annan sida där de hade saker som skulle vara rätt kul att göra tillsammans med barnen. Men enligt vår bild-och formlärare får vi inte kalla det "pyssel" utan skapa är ett mycket mer pedagogisk ord. Själv tycker jag ordet pyssel låter mera gemytligt och mysigare än att gå an och kalla det för skapande verksamhet. Men det är ju upp till var och en hur man benämner det.

Nu ska ja söka upp sängen, imorgon väntar en ny dag. Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0