Back to reality

Efter att man fått vara hemma och slappnat av lite så är jag här i Jstad nu igen och som vanligt så drunkar jag nästan i alla uppgifter och all litteratur. Men som vår professor tydligt uttryckte idag så måste vi vara beredda att kämpa lite extra när vi ändå går på universitetsnivå. Jag håller nog med om att man inte kan förvänta sig att det ska gå slappt till när man studerar på en universitets nivå och att man ibland måste satsa mindra på vissa saker och mera på andra. Men det är ju inte heller rätt att flera ska känna sig sönderstressade och ha sömnbrist. Man väljer ju själv hur man planerar sina studier och hur man går till väga för att göra det så "ostressigt" som möjligt, men det är inte så lätt alla gånger att hinna med allt. Men det är nog bara att kämpa på!

Har börjat fundera kring svininfluenssan och vaccinet nu också, borde man ta eller ska man låta bli? Om jag skulle ta vaccinet så gör jag det inte för min egen skull utan för pappas skull, så det lutar nog mot att det blir att ta det iaf. Och dessutom när man skall arbeta med barn så borde man nog vara vaccinerad. Men det är ju upp till var och en om man tar vaccinet, vissa kanske inte alls reagera på det medan andra kan få 40-graders feber. Det är nog ett dilemma det här om man ska ta det eller inte, men man måste helt enkelt fundera ut det själv, man kan inte hela tiden lyssna på hur andra ska göra.

Nu mat och sen lite läsning av Lärande småbarn.

Kommentarer
Postat av: nilla

vi ha haft många barn på dagise som ha vari sjuka ida.. så hoppas verkligen it att he e svinflunssan då!



å di ha it sakt åt personalen elä tala om na vaccineras.. bara att man ska va noga me handtvätten ;p så ja tror ja kör på intensiv handtvätt iställe fö vaccin ;D

2009-11-02 @ 19:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0