Valborgsfirande och helgen!



Har inte riktigt haft tid att uppdatera mig något under helgen så jag passar på nu när det är söndag och allt ståhej är över.
I tordas var det valborg och det innebar självklart för oss närpesbor att åka till ishallen på dans. Förfesten startade igång hos Tony där vi både grillade, drack och dansade på en lerig gräsmatta. Kring 20-tiden bar det iväg till "kollan" där de flesta under men även över 18 firar Vappen.
Vi kom till ishallen ungefär kl. 22 och då var det Let's Däns som gällde, vilket enligt mig höll på liite för länge. På grund av tristess så smög jag mig iväg till "kollan" kring 00-01-tiden och där hittade jag Tony.
Det var nog en helt okej kväll, men den kunde ju självklart varit bättre, men pågrund av tidigare erfarenhet så har jag inte direkt så bra minnen av Vappen. Men jag hade iaf trevligt sällskap och det är ju det som är huvudsaken!
Fredagen spenderade jag med I. i hela 10 timmar i Näsby centrum, vilket involverade mycket ätande och ännu mera skrattande.
Lördagen, eller rättare sagt igår så var vi i Tonys mammas lägenhet och hade ost-vin-hockey-kväll. Efter besvikelsen över Finlands förlust avtagit en aning så bar det iväg ut på äventyr. Tony var vårt sändebud men tyvärr så kraschade planen. Istället satt vi och tittade på alla fulla människor som virrade omkring utanför baren.
Idag blir det betydligt lugnare kan jag lova, troligen så blir det att åka ut och se över läget senare ikväll men just nu blir det bara tv-tittande och bloggläsande!

Föresten så har jag kommit fram till nu vem av Tony och mig som får laga mat åt våra framtida matgäster, det blir utan tvivel Tony. Har just ätit pasta med trattkantarellsås som han lagat och det var nog det godaste jag ätit på länge.


Kommentarer
Postat av: Christina

Ja no ere bara ti kom. ;) Ska far å fotografer ti hede hembygdsprojekte. :)

2009-05-04 @ 09:09:52
URL: http://Http://stiini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0