Landskap i en låda.

Tills onsdagens rörelse har vi haft i hemuppgift att göra ett landskap i en låda. I går blev det allt från mossa till växthusplast som åkte ner i lådan. Till en början var jag aningen skeptisk till uppgiften men när jag hade börjat på med den var det faktiskt rätt så roligt! Så roligt att A. och jag skall låta barnen göra samma sak på tisdagens daghemsbesök.
Jag hade tänkt gå ut och samla lite mera material till det idag men vädret tillåter det inte, så jag får vara nöjd med det som barnen samlade förra gången, och så kanske A. har samlat något också.

Ni kan ju själva försöka dra slutsatsen vad detta mästerverk föreställer!

  

Denna regniga dag har jag spenderat med mormor i NäsbY. Först tog vi en sväng in till pappa och efter det så åkte vi till biblioteket och började på med sökandet efter en massa olika barnböcker. Tyvärr kom jag bara hem med hälften av de böcker som ska vara lästa till tisdagens barnlitteratur-föreläsning. Så nu har jag läst att från Max-böcker till Alfons Åberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0