Årets första sommardans

På lördag 16.5 inleds sommarens första ungdomsdans i Åminne folkpark. Jag och mina närmaste vänner har åtminstone de senaste 5 åren närvarat vid detta tillfälle och det har blivit en slags tradition. Åminne är nu egentligen inget att skryta över men det är nog mest för att man längtar så otroligt till sommaren och i och med att åka till Åminne så känns det som om sommaren börjar va nära.
Hade en liten åldersnoja förr idag och kom fram till att jag fyller 20 efter 1 månad och 2 dagar. När man närmar sig 20 känns det som om man inte riktigt vet var man står. De vildaste festerna börjar komma till sitt slut och man måste börja tänka i mognare banor.

Enda sedan jag började vistas på ungdomsdanser så har jag aldrig trott att jag skulle tröttna på det men nu när man börjar närma sig 20 så vet man att man snart kommer till den punkt när man känner sig för gammal. Men jag förstår egentligen inte vad det är för problem med att man är ute mycket fast man kommit en bit över 20. Det är ju ens eget val och man vet nog när det är dags att börja lugna ner sig och kanske fundera på att skaffa familj osv.
Det som är rätt så surt med dagens samhälle är att om en 25 åring vistas på ett ställe där medelåldern är 15 så blir 25-åringen genast klassad som konstig och framför allt gammal.
Ibland har man så många frågor med det finns så få svar, men jag tror nog att allt detta har att göra med att jag börjar inse att även jag kommer att bli gammal någon gång. Det är svårt att släppa taget om allt som varit, särskilt när det involverar så mycket som man önskar att man kunde åka tillbaka till.
Som det är nu så står jag med ena foten i det förflutna och andra på väg till framtiden. 



Vad anser ni om allt detta med åldernoja?


Kommentarer
Postat av: Iri

Åååå va kul vi ska haa på lörda! :D

2009-05-13 @ 20:50:19
URL: http://iripiri89.blogspot.com
Postat av: Christina

Nåh nåh ... ;) E je ju nu vi ska böri fest! Alko nästa... hahaha!

2009-05-14 @ 14:41:35
URL: http://Http://stiini.blogg.se
Postat av: Maria

Hej :) När jag ändå är inne hos dig och läser lite så tänkte jag rekomendera en ny blogg som har öppnat. Den är perfekt för dem som vill ha hjälp med en ny layout till sin blogg. Denna blogg kan även hjälpa till att piffa upp hela bloggen. Men all info hittar du på bloggen så gå in och titta vet ja. Länk till bloggen har jag skrivit där man ska skriva sin länk :) Välkommen

2009-05-16 @ 14:26:53
URL: http://smdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0