!

Litteraturseminarium är nu över för denna gång, men nästa är redan v. 9. Imorgon väntar grupptent i Barns språk, men det orkar ja nu inte läsa på, jag tar det på talang (?).

Om ungefär en månad så ska vi ettor åka på vår första "Fastlaskiainen" till Vasa. Fastlaskiainen går ut på att man ska pulka vid fiskehamnen i vasa (om jag förstått rätt) och se vem som har den bästa och snabbaste pulkan. Sedan bär det troligen av till Fontana (om inte Ollis hinner öppna tills dess) och där tillbringar ti förmodligen resten av kvällen. Jag ser verkligen framimot det. Nästa vecka ska vi börja på med vår maskot och även försöka bygga ihop vår pulka och "pimpa" den. ;) Men ännu roligare skulle det nog vara om fler från vår årskurs skulle kunna engagera sig lite mer. Nog är det förståeligt om man någon gång inte kan komma med, men varför är det alltid samma personer som åker ut på sitzar och andra evenemang och representerar vår skola? Nåjaa förhoppningsvis så blir det ändringar snart..

Nu ä det nog på tiden att jag kokar ihop lite mat åt mig och senare kanske det blir en promenad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0