Året 2009

Innan jag somnade igår så låg ja och tänkte på det gågna året och alla händelser som inträffar. Så jag tänkte ja skulle göra en liten lista på året som gott:

  • i början på året 2009 så fick jag uppleva mitt allra första fastlaskiainen samt Pampas, vilket jag kommer minnas länge. Och om jag någon gång glömmer så är det bara att ta fram halaren och granska den. '

 

  • I april kom T. ut från att ha varit i militären i 9 månader.

 

  • När sommaren 2009 började inledde några av oss sommaren med att åka och se favoritrockbandet Mötley Crüe i Tammerfors. En dag jag kommer att minnas läänge.

 

  • Första gången under mina tomatkarnevalsfiranden så fick vi uppleva minusgrader i början på juli 2009, vilket slutade med att vi gick runt med vantar på.

 

  • I slutet på juli 2009 åkte några av oss till Åland för att semestra. En semester som var både rolig och mindre rolig. Jag antar att inget slår Ålandsresan sommaren 2008.

 

  • När jag ser tillbaka på sommaren så har jag också haft de bästa 6 arbetsveckorna på världens bästa daghem under sommaren. Jag insåg att jag valt rätt yrke och kom underfund med vilken åldersgrupp jag helst vill arbeta med i framtiden.

 

  • På hösten inledde jag mitt andra år som barnträdgårdslärare och fick på samma gång verkligen känna på hur det är att studera på universitetsnivå. Trots all skolstress och alla uppgifter så har vår lilla klass blivit mera sammansvetsad under denna höst och det är ju verkligen något positivt.

 

  • Jag har fått pröva på hur det är att va toastis på en sitz, vilket var nervöst men på samma gång väldigt roligt.

 

  • Under december månad har kusin J. fått studentexamen och lillasyster har varit med i luciaföljet som tärna och det är två minnesvärda dagar.

 

  •  Julaftonen firade vi hos oss och släkten var samlad. Pappa kom också hem några timmar, vilket var väldigt uppskattat <3



En punkt lämnar ja tom eftersom året inte är helt och hållet slut ännu, så det är bara att vänta och se om denna jul blir något att minnas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0