Helgens händelser..

Kom just precis hem från Vasa nu. T. och jag har varit till hans lägenhet och städat och fixat lite tills han flyttar dit. Det var första gången jag var dit, och det såg nog riktigt bra ut. Den är mycket rymligare än min lilla etta så det blir säkert att spendera mycket tid där nu i fortsättningen.

Imorgon är det arbete igen som gäller, och fast jag haft lite längre helg nu så har den ändå gått fort.
I fredas så var hela släkten på midda till Åminne för att fira farmor & farfars 55-åriga bröllopsdag. Där fick vi äta god mat och umgås med nära och kära. Efter firandet så bar det iväg till en annan fest, till Töjby för att göra J. och A. sällskap. Drack lite hemma hos J. och så bar det iväg till café JP. Där var det egentligen inte så mycket folk men vi var bara där i 1 ½ timme, så det var nog riktigt passligt.

I lördas sov vi i princip bort hela dagen, vilket verkligen behövdes. Mot kvällen hade jag nog delvis planerat in att åka ut med J. och A. men de hade andra planer. Istället för att slösa pengar någonstans så åkte jag, Tony och Kim till Kaskö och fiskade med kastspö. Jag var väl förberedd på att jag inte skulle få något napp eftersom fiskning inte är någon alldagssyssla för min del. Men till min stora förvåning vann jag över pojkarna med att få upp mest fiskar. Jag lyckades få upp 3 stora gäddor och en minimal abborre. Tony fiskade upp två gäddor och Kim en gädda. Man nästan såg på pojkarna att de skämdes över min vinst, men jag kände mig bara stolt!
Mot kvällen så ringde några och ville att T. skulle vara chaffis till Åminne, där de hade skumdisco. Jag föjlde också med och hade riktigt roligt fast det blev en alkoholfri kväll.

Inte illa fiskat av en nybörjare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0