Ischias?

"Ischias ger smärta som strålar ut från nedre delen av ryggen och fortsätter ut i benet, ibland ända ned i foten. Du kan delvis förlora känseln eller få kramp i det område som drabbas. Det gör mer ont vid hosta, nysning eller om du försöker böja ryggen."

Börjar bli väldigt orolig för min stackars rygg. Riktigt så allvarligt som beskrivningen är det inte men ganska nära. Jag har en väldig smärta i nedre delen av ryggen och ibland strålar det ner längs ena skinkan och idag kände jag av lite på baklåret. Och just vid nysningar och när jag försöker böja ryggen så känns det nästan som ett knivhugg i ryggen. Jag vill verkligen inte få något problem med ryggen, jag kan inte dra mig till minnes när jag kännt mig så här handikappad som jag har gjort under de senaste dagarna. Jag kan knappt ta på mig skorna själv och att få ansiktet tvättat är ett helt dagsprojekt. 4 timmars sömn blev det inatt mest på grund av att jag inte hittade någon perfekt ställning att ligga i så att det inte skulle skära till i ryggen hela tiden och dels för att det var ovanligt varmt i lägenheten.

Oj oj jag bara klagar men just nu tar denna smärta upp rätt så mycket av mina tankar så ni får bara stå ut med mina klagoord. Om jag mår bättre ikväll kanske jag skriver något uppiggande inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0