"Den magiska språkpåsen"

Idag har vi haft en föreläsning som så fint fick heta "den magiska språkpåsen". Kvinnan som föreläste var väldigt duktig och använde sitt kroppsspråk till max. Hon var alltså och föreläste om olika sätt man kan berätta en saga på och att man kan använda sig av de s.k språkpåsarna. I språkpåsarna kan man lägga i princip vad som helst för att väcka nyfikenheten och kreativiten hos barnen. Det var en väldigt intressant föreläsning och åtminnstone jag fick mycket inspiration till de inkommande daghemsbesöken. Nu gäller det bara att komma underfund med vad för sorts saga man skall välja och vad för slags saker man vill ha i sin "magiska påse". Jag tror bestämt att jag och A. åker en sväng till loppis imorgon och kollar utbudet på magiska fynd som vi kan ha bra användning för.. Visst låter det spännande? ;)
Innan jag glömmer nu så måste jag ju tillägga att vi var på vårt första daghemsbesök idag och det skall nog bli väldigt intressant att utföra barnkulturprojektet tillsammans med de barn som vi träffade idag. Får bara hoppas på att barnen är lika hoppfulla som vi.
Nu när jag ändå är inne på det här med dagis så fick jag besked igår att jag får jobba på ett daghem i sommar under 4 veckor, så nu ser det rätt så ljust ut angående sommararbetet. Så nu behöver jag bara ett svar från Halpa-Halli så att jag kan få någon ordning på det hela.

Kvällens program består mest av att fundera och planera lite kring allt det ovanstående, eftersom det är redan nästa vecka som vi skall börja på med vårt projekt! Det kommer nog att kräva mycket arbete så det är bara att hoppas att man är ovanligt kreativ dessa veckor framöver.

Kommentarer
Postat av: Iri

Grattis, va rolit att du fieg jobb! :)

2009-04-07 @ 18:10:17
URL: http://iripiri89.blogspot.com
Postat av: Erkki

Hätt honde som föreläst typ Nappe elå natådde liknand? :P

2009-04-07 @ 20:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0