Hemska saker..

Det är väl det minsta man kan tillägga om vad som händer i vårt fosterland. Vad är det som händer? Vad är det som försigår i unga människors skallar? Någonstans har det i allfall slagit fel. Och det måste ju få ett slut, så här kan det ju inte fortsätta. Är det så att gärningsmannen fått "inspiration" från han som sköt i Jokela? Man önskar att man kunde få svar på dessa frågor, eller med andra ord, jag önskar att jag överhuvudtaget inte skulle behöva ställa dessa frågor. Det som är mest skrämmande är att Kauhajoki inte ligger så långt borta från min hemstad, Närpes. Det går inte att beskriva med ord när sånt här inträffar. Jag har nog alltid varit medveten om att världen vi lever i är väldigt osäker men jag trodde aldrig att jag en dag som denna skulle sitta här och va rädd att bo i Finland. Men jag är rädd att dethär bara är början. Det är väl bara att inse att det en gång så trygga Finland är historia.
Mina tankar är hos alla dem i Kauhajoki som var inblandade i dagens tragedi. Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara om jag själv sku vara med om något liknande.

När skall alla hemska saker sluta existera?


Sähär på sidan om all tragedi så har jag det som vanlit här i Jeppis, mycket läxor men ändå så flyter det på. Roligt skulle det vara att ha sötnos med sig här alla dagar men "snart" får vi de ..
Nu ska ja tillreda lite makaroner och köttfärssås och sen skall jag vandra i väg till min klasskamrat Pattran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0