Första dagen i skolan avklarad.

Nu sitter jag i Jakobstad i min lilla etta alldeles för mig själv. Tur är det ju att jag har datorn + internet. Sitter nu just och kollar på dagens våra bästa år-avsnitt på nätet. För dem som inte vet vad våra bästa år är så är det en serie som går enda tillbaks till 1965. Jag själv började titta på serien när jag gick på ettan i lågstadiet, och jag har inte kunnat slita mig från serien ännu. Det är ju inte världens bästa serie, men när man har kollat på den i så här många år så är det helt enkelt ett måste att se på det. Nåjaa nog pratat om våra bästa år, jag skall berätta lite om min första skoldag här i Jakobstad. Skoldagen började kl. 10.30 men jag gick lite före eftersom jag skulle skriva in mig i skolan. Sen satt vi i auditoriet och fick viktig information om utbildningen. Allting lät nog riktigt intressant. Dagen avslutade vi något före 3, vilket var bra för av någon underlig orsak så slutade datorladdaren fungera igårkväll och jag blev tvungen att bege mig ut på jakt efter en ny efter skolan idag. Jag hittade en så nu är problemet löst. Nu är allting på plats i lägenheten och det ser fint ut må jag säga. Enda som jag är lite besviken över är att jag inte får fram några kanaler på tv:n, men nog borde jag klara mig utan den. Jag skulle nog inte ha klarat flyttningen om jag inte hade mamma, hon är nog en riktig ängel som hjälpt mig igår och idag med all städning och inredning, tack mamma <3 Det är nog riktigt hemtrevligt här nu. Men ensamheten har jag nu inte kommit överens med ännu, men nog skall jag väl vänja mig. Jag känner  nu 2 av klasskamraterna rätt så bra nu så vi skall väl försöka börja på med några aktiviteter nu om kvällarna så man får tiden att gå. Gymmet skulle inte alls vara fel, inte med tanke på hur mycket man har ätit i sommar. ojoj. Nog skall det här bli bra nog, bara man kommer in i det hela så skall det nog gå vägen. Det blir väl att ta bussen hem på fredag, men jag tar nog bilen hit nästa gång.

Nu skall jag ladda ner en bra film som jag skall titta på ikväll innan jag lägger mig, och imorgon väntar ännu en skoldag. Får se vad för roligt vi skall hitta på då.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0