Ensam i Jakobstad en söndagskväll.

Som det står i rubriken så är jag ensam i Jeppis ikväll, Jag skjutsade Tony till militärbussen halv 5 och sedan dess har jag bara tittat på film och surfat på nätet. Tony kom hem redan i onsdast denhär veckan och vi har spenderat mest av vår tid här i Jakobstad. Igår var vi ut och utforskade barlivet här i stan och det var nog bättre än vad jag förväntat mig, rolit att träffa nytt folk. Men mot slutet av kvällen tyckte jag att vart jag än vände mig så var det militärpojkar överallt. Men jag har börjat vänja mig lite nu, det är ju iallfall roligt för Tony att han lärt känna så där många i miilitären. Tony och jag dansade ivrigt i slutet av kvällen och jag tror nog nästan att vi ägde dansgolvet för en stund, men det var ju iofs inte så konstigt när man tänker på hur vi dansade, de va bugg och allt möjligt som vi drog till med, det bestod mest av snurrande hit och dit, men roligt va de. Kvällen avslutade vi med att gå till Subway efter varsin smörgås, steak and cheese blev det, och jag kan säga att jag har nog aldrig ätit en sådär god smörgås som jag åt igår. Den var så god så jag till och med gick efter en idag också. Vi sov till klockan 1 idag, kokade lite soppa och kollade på sex and the city-filmen och hade det mysigt. Det har varit en underbar helg, och det tack vare dig älskling. <3

Nu när jag ändå är på gång med skrivandet kan jag ju lägga till lite om sitzen som vi va på i onsdast. Halv 5 startade bussen från enheten (alltså skolan) och vi åkte raka vägen till Vasa city, sitzen skulle hållas på Fontana. På Fontana va de mycket folk, alla ihop om att bli något slag av lärare efter 3 år. Vi drack och åt och sjöng snapsvisor för hela slanten, alkoholen flödade och till sist var festen i full gång. Kvällen gick relativt snabbt och klockan 2 bar det iväg mot Jeppis igen, men före vi for hem var vi tvugna att hämta en stackars klasskamrat som hamnat i butkan p.g.a ett missförstånd. (tror vi iaf). Nåjaa när vi hämtat honom åkte vi hemmåt. Trots en väldigt ostadig cykeltur så lyckades jag ta mig till lägenheten, där min söte militärpojk väntade på mig.
Kvällen var jätterolig, träffade mycket folk och man kom dessutom klasskamraterna lite närmare. Jag har nu egentligen inget negativt att säga om den kvällen. Men dagen efter var det väl inte lika skojj. Mådde lite sii och såå när jag vaknade men endå tog jag mig upp och for till skolan. Men inte var man ju så riktigt aktiv om jag säger så. Gymmet blev det att skippa också, tror nog ingen av oss skulle ha klarat av ett Boogie Ladies-pass i torsdast. Men vi försöker igen nu kommande vecka. Jag vill komma in i denhär träningen på riktigt nu, inget mer fuskande, nu gäller det på riktigt...

Nu ska jag börja förbereda mig inför natten, men först skall jag titta på en film och så småningom borde Tony ringa och säga att de kommit fram till Dragsvik. Det är bara lite mer än 6 månader kvar nu till vi får va tillsammans hela tiden. Jag kan knappt vänta. <3

tj 193.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0