Pedagogik som vetenskap är inte kul.

Jag orkar inte läsa nå mer på tenten nu, det får gå som det vill. Man blir ju helt förvirrad av att sväva i pedagogikens värld. Jag var tidigare ikväll över till P. och där var också C. Vi hade planerat att läsa på tent tillsammans, och nog gjorde vi ju det till en viss del men det resulterade mest i att vi skrattade åt allt möjligt. Det fick nu en att slappna av lite inför denna omöjliga tent. Som tur är kommer det att vara ett litet uppehåll nu tills följande tentskrivningar. Så kanske man äntligen kan börja ta itu med träningen på allvar nu då man får lite mera "ledig" tid. Imorgon blir det troligen gymmet och det är styrketräning som står på schemat. Snart är det ju också vår första praktik, och jag skall vara på Kotte förskola i Kåtnäs. Jag ser nog framimot det men jag tror ändå att det kommer att bli rätt stelt i början. Men vi får ju hoppas att det ska gå bra.
Nästa vecka på tisdag, är det dags för gulis-intagning för oss ettor, de ska bli kul. Får hoppas dom är snälla med oss. ;)

Idag började jag längta tillbaka till Playa del Ingés, till värmen och de trevliga människorna. Om jag är riktigt sparsam kanske T. och jag far vår eller nästa höst. Jag älskar verkligen Gran Canaria. finns inget underbarare ställe att åka till om man vill slappna av. Helt klart skulle jag vilja åka och utforska nya ställen utomlands också, men det skall vi väl nog hinna med i framtiden. 














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0