Denna underbara höstdag!

Först och främst belönade jag mig själv med en lång och skön sovmorgon. Halv 12 kom hörde jag ljudet av farmor och farfar, som hade kommit för att räfsa bort lite löv på gården. Som vanligt så hade farmor med sina goda munkar. Hon måste nog vara orolig över att jag skall tyna bort eller nått, men det kommer nog inte att hända i första taget. Till slut bestämde jag mig för att gå ut och hjälpa till med räfsningen, men före det så åt jag såklart en munk. Det var så uppfriskande och härligt att vara ute idag, vilken underbar höstdag. Det just såna här dagar som påminner en om hur fin hösten egentligen är. Tyvärr har vi inte tilldelats så många av de här dagarna i år. Efter att vi räfsat färdigt så gick jag in efter kameran och tog några bilder, för att senare kunna minnas denna dag.

Nu har har f&f åkt hem och jag sitter här och belönar mig själv med en liten paus innan jag måste påbörja matlagningen. Ikväll skall jag träffa Irene kl. 6, det blir kaffe på standardstället Teboil. Ungefär kring 8-tiden borde Tony vara framme i Närpes, har inte sett honom nu på två veckor så ikväll blir det nog bara myspys.

Nu skall ja gå och fixa till mig lite och laga mat tills mamma och syster kommer hem.

Ha de bra! 


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0