Nittonde maj.(och nu skall jag börja skriva på högsvenska för omväxlingens skull :D)

Idag har Tony och jag varit och arbetat hos Pär (Tonys pappa). Vi fick väga jordgubbar idag, det är inte så tungt, började halv 10 och slutade halv 5. Roligt att tjäna pengar. :D Jag måste nog börja lägga undan en och annan slant nu varje månad så att jag har råd med allt roligt jag och mina vänner skall hitta på i sommar.

Här är en liten lista på vad som händer framöver :

24.5 EurovisionSongContest-kväll och middag his Glenn.
31.5 Studentdimission, på kvällen middag på j&p och efteråt till Fagerö.
13-14.6 SÖU-rock i Molpe.
21.6 Midsommar, Fagerö.
27.6 Tony & Jag 1 år. <3
4-5.7 Tomatkarneval.
7.7 Tony åker in i Militären.
12.7 Fagerö.
18- .7 Rockoff, Åland.
26.7 Åminne.

Jag märker nu att jag knappast kommer att hinna ha tråkigt i sommar.

Till hösten är det ännu lite oklart hur jag väljer arr göra. För ett år sedan var jag helt bestämd på att ett sabbatsår skulle sitta fint nu efter gymnasiet men nu känns det som om jag skulle vilja fortsätta mina studier redan i höst.
Jag vet inte, det är svårt, särskilt för mig som är en person som har svårt att bestämma sig, fråga min kusin josefine om det. :D Men om det nu blir så att jag fortsätter atta studera så skulle restonom-utbilningen i Vasa inte sitta helt fel, men hotell - och restaurangutbildningen på Åland låter inte så pjåkigt det heller. Om det istället blir så att jag tar ett ledigt år så skulle en utlandsresa passa utmärkt. Jag tycker om att ta del av nya kulturer och männsikorna ut i världen är så välkomnande och trevliga, jag trivs med dem.
Nåjaa hur det än blir så blir det nog säkert bra. :)

Nu skall jag titta på en film med min underbara pojkvän. ;) <3

Gonatt, hejdåå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0