Nu har jag hittat min lägenhet.

Jepp. Idag har mamma och jag varit till Jakobstad och utforskat några lägenheter. Alla var nog mer eller mindre fina men jag fastnade särskilt fö en. :) den ligger centralt och cirka 600-700 m till skolan, så det är nog riktigt passligt. De va en etta på 33 kvm och jag tyckte den va riktigt mysig. Hyrsgästen som ännu bor där hade ioförsej flyttgrejor över hela lägenheten men jag kunde nog ändå se de fina med den. Köket var väl enda minuset, de va inte i sitt allra bästa skick, men jag får väl fixa till det lite jag då. Något som är oerhört viktigt när man bor själv är att få komma hem till en fin och trygg lägnhet, och jag tyckte att den vi nu bestämde oss för var som gjord åt mig. Får se då sen när jag flyttar in hur jag trivs.
Börjar närma sig med stormsteg nu tills studierna skall inledas, börjar kännas lite nervöst men endå roligt. Ser framimot att få träffa nya människor och speciellt att få se något annat än Närpes :P Men som sakt, nog kommer jag att sakna den staden också.

Imorgon bär det av till Vasa me Iréne. Ska shoppa loss lite nu före skolan börjar. Hanla lite skolgrejor och nya kläder. :) Sen ska vi väl också åka och hälsa på hos Sara och granska hur hon har det i sin nya lägenhet på Brändö.

Osäkert ännu hur det blir till fredagen men troligtvis åker jag ner till Dragsvik med Sara. Tony skall nämligen svära sin faned där och inte i Nykarleby. Och på lördag är det bröllop som gäller. Min kusin Kristoffer och hans flickvän Jonna skall gifta sig. Det kommer säkert att blir hur fint som helst.

Nää nu ska nog jag gå och sova om jag ska orka shoppa imorgon ;P

Gonatt på er!


*Kämpa på pappa* <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0